.::پايگاه اهل البيت عليهم السلام::. .
.

  سوال:

 

  بسیار (در سرتاسر جهان) شایع کرده‌اند که 2020 پایان دنیاست! این پیش گویی چقدر می‌تواند صحت داشته باشد؟

 

  جواب:

 

به نظر خودتان تا چه حد می‌تواند صحت داشته باشد و یا حتی کمی و تا حدودی به صحت نزدیک باشد؟ چه دلیل عقلی، یا بینه، یا نشانه‌ای ارائه داده و آن را دال بر مدعا برشمرده‌اند؟ تا پیش از این شایعه‌ی جدید می‌گفتند که سال 2012 پایان دنیاست، اما این سال نیز تا چند ماه دیگر به اتمام می‌رسد و پایان دنیا نزدیک هم نشده است، چه رسد به این که اتفاق افتد! حالا می‌گویند: سال 2020 و لابد آن موقع نیز خواهند گفت: سال 2034 و ... .

مردم باید دقت کنند که اصلاً چه کسی این حرف را گفته است و منبع این ادعا کجاست؟ آیا گوینده ادعای ربوبیت دارد و یا آن که مدعی است که از جانب رب به او وحی رسیده است؟ و یا دلیل عقلی و علمی در اختیار دارد؟! یا آن که مقاصد دیکته شده‌ی دیگری را در عرصه جنگ تبلیغاتی و روانی تعقیب می‌نماید؟!

چرا باید گمان نمود که حتی اگر یک دیوانه یا مست امریکایی چیزی گفت، لابد خبری هست؟ آنان که عقلایشان نیز باطل می‌گویند.

پایان دنیا به امر خداوند متعال می‌رسد، نه بر اساس پیشگویی افراد و فقط او علم دارد که در چه زمانی این حادثه رخ خواهد داد. و در این خصوص نیز نه به کسی اطلاعی داده است و نه با کسی مشورت نموده است که او اخبار را به بیرون درز دهد.

اما خداوند متعال برای پایان دنیا، نشانه‌هایی بیان نموده است که تحقق آنها حتمی است. چرا که وعده الهی است و وعده او تخلف ناپذیر است.

از جمله وعده‌های او در کلام وحی عبارتند از:

«‌وَلَقَدْ كَتَبْنَا فِي الزَّبُورِ مِن بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ * إِنَّ فِي هَذَا لَبَلَاغًا لِّقَوْمٍ عَابِدِين» (الأنبیاء، 105 و 106)

ترجمه: و در حقيقت در زبور پس از تورات نوشتيم كه زمين را بندگان شايسته ما به ارث خواهند برد * به راستى در اين [امر] براى مردم عبادت‏پيشه ابلاغى [حقيقى] است.

«وَعَدَ‌اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنكُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُم فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِن قَبْلِهِمْ وَلَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ الَّذِي ارْتَضَى لَهُمْ وَلَيُبَدِّلَنَّهُم مِّن بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا يَعْبُدُونَنِي لَا يُشْرِكُونَ بِي شَيْئًا وَمَن كَفَرَ بَعْدَ ذَلِكَ فَأُوْلَئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ» (النور، 55)

ترجمه: خدا به كسانى از شما كه ايمان آورده و كارهاى شايسته كرده‏اند وعده داده است كه حتما آنان را در اين سرزمين جانشين [خود] قرار دهد همان گونه كه كسانى را كه پيش از آنان بودند جانشين [خود] قرار داد و آن دينى را كه برايشان پسنديده است به سودشان مستقر كند و بيمشان را به ايمنى مبدل گرداند [تا] مرا عبادت كنند و چيزى را با من شريك نگردانند و هر كس پس از آن به كفر گرايد آنانند كه نافرمانند.

نتیجه:

پس، تا این وعده‌های الهی در زمین محقق نگردد، قیامتی نخواهد بود. تحقق این وعده‌ها نیز با ظهور و قیام حضرت بقیة الله، امام مهدی عج الله تعالی فرجه الشریف آغاز می‌گردد.

البته بدیهی است که به محض ظهور و قیام، همه چیز اصلاح نمی‌شود. بلکه یقیناً کفار و مستکبرین عالم (فراماسون‌های شیطان‌پرست و صهیونیست‌ها و ...) علیه ایشان تا آخرین امکان مقابله و جنگ خواهند نمود و چه بسا این جنگ‌ها تا استقرار حکومت واحد الهی در جهان، سالیان مدیدی به طول انجامد.

پس از آن، دوران حکومت ایشان می‌رسد که خدا می‌داند چند سال به طول می‌انجامد؟ در دعاها می‌خوانیم: «و تمتعه فیها طویلاً» یعنی بهره‌مندی مردم را در دوره ایشان طولانی نما. پس از ایشان دوران رجعت و حکومت برخی دیگر از معصومین (ع) می‌رسد که طول مدت آنها نیز معلوم نیست. و سر انجام صور اول اسرافیل دمیده شده و پایان دنیا سر می‌رسد.

پس تمام این پیش گویی‌ها دروغ و عوامفریبی است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نوشته شده در تاريخ 7 / 6 / 1391برچسب:آخر الزمان,پاسخ به شبهات,پاسخ به شبهات وبهابیت, توسط حسین مقدم

تمامي حقوق مطالب براي .::پايگاه اهل البيت عليهم السلام::. . محفوظ مي باشد