.::پايگاه اهل البيت عليهم السلام::. .
.

 ای پیامبر رحمت!

چرا اینقدر از علی می گویید؟

مگر علی با ما چه فرقی می کند؟ او هم انسانی است مثل ما!، مثل ما غذا می خورد، مثل ما راه می رود و مثل ما زندگی می کند.

واقعا می خواهید بدانید؟

بله، می خواهیم بدانیم.

پس یک سوال از شما می کنم؛

کدامیک از شما دوست دارد تکیه گاه من باشد؟

من پیامبر.

نه من می خواهم.

ساکت شید من می خواهم تکیه گاه پیامبر باشم.

...

آرام باشید، نزاع نکنید.

یک سوال دیگر؛ کدامیک می خواهید پرچم توحید به دست او داده شود.

من. نه من. نه من می خواهم. به خدا قسم برای همین یک دانه فضیلت حاضرم همه ی شما را با شمشیرم سر ببرم، من می خواهم ای رسول خدا.

...

کدامیک دوست دارید ساقی حوض کوثر باشد؟

(باز هم همهمه و نزاع)

شما برای اینکه یکی از این فضائل را داشته باشید به جان همدیگر افتاده اید و حاضرید برای بدست آوردن آن جان یکدیگر را بگیرید. در حالیکه علی همه ی این فضائل را دارد و این تازه قسمت کوچکی از فضائل اوست.*

 

آنگاه پیامبر خدا صلی الله علیه وآله فرمود:

« درباره علی، پنج چیز به من داده شده که از دنیا و هرآنچه در آن است، برایم دوست داشتنی تر است:

     نخستْ آن که در پیشگاه خدای عزوجل تا پایان یافتن حسابرسی تکیه ‏گاهم است.

      دوم آن که پرچم حمد (درفش ستایش) به دست اوست و آدم‏ علیه السلام و بنی آدم، زیر پرچم اویند.

      سوم آن که در انتهای حوضم است و هرکس از امّتم را که بشناسد، آب خواهد داد.

      چهارم آن که پوشاننده بدنم و تسلیم‏ کننده من به پروردگارم خواهد بود.

     پنجم آن که نمی‏ ترسم پس از پاکی، بدکار گردد و بعد از ایمان آوردن، کافر شود.» [1]


[1] فضائل الصحابة:1127:661:2، ذخائر العقبی:155. (این منابع از منابع اهل سنت است.)



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نوشته شده در تاريخ 26 / 6 / 1391برچسب:فضیلتی از مولا,فضایل امام علی,, توسط حسین مقدم

تمامي حقوق مطالب براي .::پايگاه اهل البيت عليهم السلام::. . محفوظ مي باشد